Τι είναι ο αυτισμός;

από | Αυτισμός

Απομονωμένοι σε κόσμους δικούς τους , τα άτομα με αυτισμό φαίνονται αδιάφορα και δεν είναι σε θέση να σχηματίσουν συναισθηματικούς δεσμούς με τους άλλους. Οι άνθρωποι με αυτισμό μπορεί να εμφανίσουν ένα ευρύ φάσμα συμπτωμάτων και αναπηρίας και πολλοί από αυτούς είναι ανίκανοι να κατανοήσουν τις σκέψεις , τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων και τις ανάγκες τους . Συχνά , η γλώσσα και η νοημοσύνη αποτυγχάνουν να αναπτυχθούν πλήρως , κάνοντας την επικοινωνία και τις κοινωνικές σχέσεις δύσκολες. Πολλοί άνθρωποι με αυτισμό συμμετέχουν σε επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες , όπως κουνώντας ή χτυπώντας τα κεφάλια τους . Μερικοί είναι οδυνηρά ευαίσθητοι στον ήχο , την αφή , την όραση και την οσμή .

Τα παιδιά με αυτισμό δεν ακολουθούν τα τυπικά μοτίβα της ανάπτυξης του παιδιού . Στις περισσότερες περιπτώσεις τα προβλήματα γίνονται πιο αισθητά καθώς το παιδί γλιστρά πιο πίσω από τα άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας . Άλλα παιδιά ξεκινούν αρκετά καλά . Αλλά μεταξύ 18 και 36 μηνών , ξαφνικά ενεργούν παράξενα και μπορεί να χάσουν λόγο και τις κοινωνικές δεξιότητες που είχαν ήδη αποκτήσει μέχρι εκείνη την ηλικία.

Ως γονείς ή δάσκαλοι θα γνωρίσετε την απογοήτευση στην προσπάθεια σας να επικοινωνήσετε και να συνδεθείτε με παιδιά ή ενήλικες που έχουν αυτισμό. Μπορεί να αισθάνεστε ότι σας αγνοούν , διότι τα άτομα αυτά συμμετέχουν σε ατέλειωτα επαναληπτικές συμπεριφορές . Μπορεί να αισθάνεστε απελπισία με τους περίεργους τρόπους με τους οποίους προσπαθούν να εκφράσουν τον εσωτερικό τους κόσμο και τις ανάγκες τους. Και μπορεί να αισθάνεστε θλίψη ότι οι ελπίδες και τα όνειρά τους δεν θα μπορέσουν ποτέ να υλοποιηθούν.

Αλλά υπάρχει βοήθεια και ελπίδα . Τελείωσαν οι καιροί εκείνοι όπου οι άνθρωποι με αυτισμό απομονώνονταν ή βρισκόταν έγκλειστοι σε ιδρύματα . Σήμερα , πολλοί νέοι μπορούν να βοηθηθούν για να πηγαίνουν στο σχολείο με τα άλλα παιδιά . Οι μέθοδοι είναι διαθέσιμες για να βοηθήσουν στη βελτίωση της κοινωνικής επικοινωνίας, τον λόγο , και τις ακαδημαϊκές δεξιότητες τους . Ακόμα κι αν περισσότερο από το 60% των ενηλίκων με αυτισμό εξακολουθούν να χρειάζονται φροντίδα σε όλη τη ζωή τους , ορισμένα προγράμματα αρχίζουν να αποδεικνύουν ότι με την κατάλληλη υποστήριξη , πολλοί άνθρωποι με αυτισμό μπορούν να εκπαιδευθούν για να κάνουν ουσιαστική εργασία και να συμμετέχουν στη ζωή της κοινότητας .

Ο αυτισμός βρίσκεται σε κάθε χώρα και περιοχή του κόσμου , καθώς και στις οικογένειες όλων των φυλετικών εθνοτήτων, θρησκευτικών πεποιθήσεων και οικονομικού υπόβαθρου . Αναδυόμενος στην παιδική ηλικία , επηρεάζει περίπου 1 ή 2 άτομα σε κάθε χίλια και είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο συχνός στα αγόρια από ότι στα κορίτσια . Κορίτσια με τη διαταραχή , ωστόσο , τείνουν να έχουν πιο σοβαρά συμπτώματα και μικρότερο δείκτη νοημοσύνης . Εκτός από την απώλεια των προσωπικών δυνατοτήτων , το κόστος των υπηρεσιών υγείας και εκπαίδευσης προς τους πληγέντες υπερβαίνει τα 3,000.000.000 ευρώ κάθε χρόνο . Έτσι , σε κάποιο επίπεδο , ο αυτισμός επηρεάζει όλους μας .

Τι είναι ο αυτισμός;

Ο αυτισμός είναι μια εγκεφαλική διαταραχή που επηρεάζει συνήθως την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνεί, να διαμορφώνει τις σχέσεις του με τους άλλους , και να ανταποκρίνεται κατάλληλα στο περιβάλλον . Μερικοί άνθρωποι με αυτισμό είναι σχετικά υψηλής λειτουργικότητας , με την ομιλία και την ευφυΐα ανέπαφη . Άλλοι έχουν χαμηλό δείκτη νοημοσύνης , ή έχουν σοβαρές διαταραχές στον προφορικό τους λόγο. Ορισμένοι φαίνονται κλεισμένοι στον εαυτό τους. Άλλοι φαίνονται εγκλωβισμένοι σε επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και σε άκαμπτα πρότυπα σκέψης .

Διαφορά στις συμπεριφορές των βρεφών με και χωρίς αυτισμό

Τα βρέφη με αυτισμό

– Αποφεύγουν την επαφή με τα μάτια.
– Ξεκινάει η ανάπτυξη της γλώσσας , αλλά σταματάει απότομα η ομιλία.
– Δεν αντιδρούν σε ακουστικά ερεθίσματα.

Κοινωνικές Σχέσεις

– Σωματική επιθετικότητα και στους ίδιους και στους άλλους.
– Απρόσιτοι, σαν να είναι κλεισμένοι σε ένα κέλυφος.
– Αγνοούν την έλευση και την αποχώρηση των άλλων.
– Κραυγή όταν η μητέρα φεύγει από το δωμάτιο και ανησυχία με τους ξένους.
– Ιδιαίτερος εκνευρισμός όταν πεινούν ή απογοητεύονται.
– Αναγνωρίζουν οικεία πρόσωπα.

Εξερεύνηση του περιβάλλοντος

– Μετακίνηση από ένα αντικείμενο ή συναρπαστική δραστηριότητα σε κάποια άλλη.
– Παραμένουν προσκολλημένοι σε ένα μεμονωμένο στοιχείο ή δραστηριότητα.
– Λίκνισμα ή χτύπημα χεριών ή ποδιών.
– Αυξημένη όσφρηση και γλείψιμο παιχνιδιών.
– Καμία ευαισθησία σε εγκαύματα ή μώλωπες.
– Αναζητούν την ευχαρίστηση.
– Χρησιμοποιούν το σώμα τους σκόπιμα για να φθάσουν ή να αποκτήσουν αντικείμενα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτή η λίστα δεν προορίζεται για να χρησιμοποιηθεί ώστε να εκτιμηθεί αν ένα συγκεκριμένο παιδί έχει αυτισμό . Η διάγνωση θα πρέπει να γίνεται μόνο από έναν ειδικό χρησιμοποιώντας εξαιρετικά λεπτομερείς πληροφορίες και παρατηρήσεις συμπεριφοράς .

Ειρήνη Μίκροβα

Ειρήνη Μίκροβα

Λογοθεραπεύτρια

Με σεβασμό στον καθένα και αφοσίωση στην αγάπη και την υποστήριξη των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα κέντρο ειδικών θεραπειών. Η αρχή αυτή πραγματοποιήθηκε με συναισθηματική αφοσίωση και πίστη στη δύναμη της αγάπης για τα παιδιά. Στο ταξίδι μας, η θεραπευτική μας ομάδα συμπεριλαμβάνει λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, προσφέροντας στα παιδιά μας την απαραίτητη προσοχή και αναγνώριση των αναγκών τους.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Σας άρεσε το άρθρο μας; Εδώ θα βρείτε κι άλλα της ίδιας κατηγορίας

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Μία κύρια πηγή άγχους για τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους, είναι η ικανοποιητική ολοκλήρωση της μελέτης στο σπίτι. Γιατί αυτά τα παιδιά να παρουσιάζουν…

Ο ρόλος της Εργοθεραπείας στον αυτισμό

Ο ρόλος της Εργοθεραπείας στον αυτισμό

Η Εργοθεραπεία, αποτελεί μία επιστήμη η οποία έχει ως στόχο την αποκατάσταση της λειτουργικότητας ατόμων που πάσχουν από αναπτυξιακές, ψυχικές, κινητικές και λειτουργικές δυσκολίες, μέσα από τη χρήση σκόπιμων…