Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι γονείς συχνά ανησυχούν για την προσαρμογή του παιδιού τους στο σχολικό περιβάλλον μετά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Στις περιπτώσεις που το παιδί πηγαίνει για πρώτη φορά στο σχολείο ή αλλάζει βαθμίδα εκπαίδευσης (για παράδειγμα από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο), οι γονείς συχνά αναζητούν τρόπους να βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει θετικές κοινωνικές σχέσεις με τους νέους συμμαθητές και να αντιμετωπίσει το άγχος της μετάβασης στο νέο σχολικό πλαίσιο. Με την έναρξη των μαθημάτων, οι γονείς στρέφουν το ενδιαφέρον τους κυρίως στην πρόοδο του παιδιού στα μαθήματα αλλά και τη συνολική εικόνα που παρουσιάζει στην τάξη.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι γονείς ενδιαφέρονται για τη συνέχιση της προόδου του παιδιού τους και την αντιμετώπιση προκλήσεων που μπορεί να προκύψουν. Στη φάση αυτή, οι γονείς έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία της φοίτησης του παιδιού τους και αναζητούν λύσεις για τυχόν προβλήματα στη μάθηση, την κοινωνικοποίηση ή τη συμπεριφορά του. Στις περιπτώσεις που τα προβλήματα επιμένουν, οι γονείς ενδέχεται να αναζητήσουν εξειδικευμένη υποστήριξη από ειδικό παιδαγωγό ή ειδικό θεραπευτή (για παράδειγμα ψυχολόγο, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή).

Όσο η σχολική χρονιά βαίνει προς το τέλος της, οι γονείς μπορούν πλέον να αξιολογήσουν τη συνολική πρόοδο του παιδιού τους και αρχίζει να τους απασχολεί η μετάβαση στην επόμενη τάξη. Οι γονείς ενδέχεται να συζητούν με τους εκπαιδευτικούς για όλα τα ζητήματα που τυχόν προέκυψαν στη διάρκεια της χρονιάς σχετικά με τη μαθησιακή εξέλιξη, την κοινωνικοποίηση και την γενικότερη συμπεριφορά του παιδιού και συχνά ζητούν συμβουλές για την επόμενη σχολική χρονιά.

Συμπερασματικά, οι γονείς αντιμετωπίζουν πολλές ανησυχίες και προβληματισμούς κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Σε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε κάθε γονιό να υποστηρίξει το παιδί του σε αυτές τις καθημερινές προκλήσεις, ως ειδικοί επαγγελματίες/θεραπευτές προτείνουμε: 

  • Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία: Καλέστε τα παιδιά να μοιραστούν τις εμπειρίες τους στο σχολείο, τόσο τα θετικά όσο και τα δύσκολα σημεία. Ακούστε με προσοχή και αναδείξτε τα συναισθήματά τους.
  • Δώστε το παράδειγμα: Είστε πρότυπο για τα παιδιά σας. Δείξτε τους πώς να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες και να επιδεικνύουν θετική στάση σε οποιοδήποτε πρόβλημα σχετίζεται με τη μάθηση ή/και τις κοινωνικές σχέσεις.
  • Ενθαρρύνετε τις κοινωνικές δεξιότητες: Βοηθήστε το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες κοινωνικοποίησης. Μάθετε του τον σεβασμό, την κατανόηση και την διάθεση για επίλυση συγκρούσεων.
  • Ενισχύστε την αυτοπεποίθηση: Επικροτήστε τις προσπάθειες του παιδιού ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων. Ενθαρρύνετε το παιδί να είναι υπερήφανο για όσα έχει καταφέρει και να μη φοβάται τα λάθη.
  • Προσέχετε τις αλλαγές στη συμπεριφορά: Αν διαπιστώσετε μεταβολές στη συμπεριφορά ή την ακαδημαϊκή επίδοση, είναι σημαντικό να τις εξετάσετε. Συζητήστε με το παιδί και, αν χρειαστεί, ζητήστε τη βοήθεια ειδικού.
  • Συνεργαστείτε με τους εκπαιδευτικούς: Διατηρείτε ανοιχτή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς για την πρόοδο του παιδιού σας και συζητήστε για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.
  • Διατηρήστε ισορροπία μεταξύ σχολείου και εξωσχολικών δραστηριοτήτων: Ενθαρρύνετε το παιδί να απολαμβάνει τον ελεύθερο χρόνο και να συμμετέχει σε δραστηριότητες που το ενδιαφέρουν, χωρίς να παραμελεί τις υποχρεώσεις του.

Τέλος, θυμηθείτε πάντα ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό! Η κατανόηση των δικών του αναγκών, η στήριξη και η καθοδήγησή του είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του στο σχολείο και στη ζωή.

Ειρήνη Μίκροβα

Ειρήνη Μίκροβα

Λογοθεραπεύτρια

Με σεβασμό στον καθένα και αφοσίωση στην αγάπη και την υποστήριξη των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα κέντρο ειδικών θεραπειών. Η αρχή αυτή πραγματοποιήθηκε με συναισθηματική αφοσίωση και πίστη στη δύναμη της αγάπης για τα παιδιά. Στο ταξίδι μας, η θεραπευτική μας ομάδα συμπεριλαμβάνει λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, προσφέροντας στα παιδιά μας την απαραίτητη προσοχή και αναγνώριση των αναγκών τους.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Σας άρεσε το άρθρο μας; Εδώ θα βρείτε κι άλλα της ίδιας κατηγορίας

Καθυστέρηση λόγου και γλώσσας

Καθυστέρηση λόγου και γλώσσας

Η ηλικία κατά την οποία τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα και αρχίζουν να μιλούν μπορεί να ποικίλλει. Τα παιδιά προοδεύουν με διαφορετικούς ρυθμούς και δεν είναι πάντα εύκολο να προσδιορίσουν οι γονείς εάν το παιδί τους χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια.

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μια διαταραχή που παρεμβαίνει στην ανάπτυξη της γλώσσας ακόμη και σε παιδιά με άριστη ακοή. Μπορεί να επηρεάσει ακόμη και παιδιά που δεν εκδηλώνουν καμία δυσκολία στην ομιλία, τη γραφή , την ανάγνωση ή την ακοή.

Τί είναι ο τραυλισμός; 

Τί είναι ο τραυλισμός; 

Ο τραυλισμός ορίζεται ως μια διαταραχή λόγου που επηρεάζει τη ροή ομιλίας κατά την οποία παρουσιάζονται ακούσιες επαναλήψεις, παρατάσεις ήχων, συλλαβών, λέξεων ή φράσεων καθώς και ακούσιες σιωπηλές παύσεις.

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Η ειδική διαπαιδαγώγηση είναι το πεδίο εκπαίδευσης που ασχολείται με την υποστήριξη παιδιών και εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι να εφαρμόσει κατάλληλες και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση…

Αυτισμός και σχολικός εκφοβισμός ή bullying

Αυτισμός και σχολικός εκφοβισμός ή bullying

Ο αντίκτυπος του σχολικού εκφοβισμού μπορεί να είναι βαθύς και εξουθενωτικός για το παιδί γι’ αυτό οι γονείς και οι δάσκαλοι πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση και να παρεμβαίνουν αν πιστεύουν πως το παιδί τους ή κάποιο άλλο παιδί στο σχολείο έχει πέσει θύμα εκφοβιστικής συμπεριφοράς. 

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Μία κύρια πηγή άγχους για τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους, είναι η ικανοποιητική ολοκλήρωση της μελέτης στο σπίτι. Γιατί αυτά τα παιδιά να παρουσιάζουν…