Ο τραυλισμός ορίζεται ως μια διαταραχή λόγου που επηρεάζει τη ροή ομιλίας κατά την οποία παρουσιάζονται ακούσιες επαναλήψεις, παρατάσεις ήχων, συλλαβών, λέξεων ή φράσεων καθώς και ακούσιες σιωπηλές παύσεις. Ένα άτομο που τραυλίζει γνωρίζει τι θέλει να πει και είναι σε θέση να κάνει σκέψεις και να τις εξωτερικεύει πλήρως.

Συχνά συνοδεύεται και από μη λεκτικές συμπεριφορές όπως  συσπάσεις του προσώπου ή του σώματος. Ο τραυλισμός μπορεί να έχει αντίκτυπο στην επικοινωνία με άλλα άτομα, γεγονός που επηρεάζει συχνά την ποιότητα ζωής ενός ατόμου και τις διαπροσωπικές του σχέσεις. Ο τραυλισμός επηρεάζει άτομα όλων των ηλικιών. Εμφανίζεται συχνότερα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς αναπτύσσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Περίπου το  5%  όλων των παιδιών θα παρουσιάσουν τραυλισμό για ορισμένη περίοδο στη ζωή τους. Τα αγόρια είναι 4 φορές πιο πιθανό να τραυλίσουν από ότι τα κορίτσια. Περίπου το 75% των παιδιών ξεπερνούν τον τραυλισμό χωρίς θεραπεία.  

Ποιά είναι τα συμπτώματα;

Τα συμπτώματα του τραυλισμού μπορούν να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, . Ενδέχεται, μάλιστα, να είναι πιο σοβαρά όταν το πάσχον άτομο είναι αγχωμένο, κουρασμένο ή ενθουσιασμένο. Μερικά από τα πιο συχνά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Δυσκολία στη διατύπωση μιας σκέψης ή πρότασης
  • Επαναλήψεις ήχων, συλλαβών ή λέξεων
  • Επιμηκύνσεις φωνημάτων εντός μιας λέξης
  • Σύντομες παύσεις μεταξύ ήχων ή συλλαβών
  • Προσθήκη μη αναγκαίων λέξεων ή ήχων, όπως «εεε»

Αντίκτυπος τραυλισμού στα παιδιά

Η περιορισμένη ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας του παιδιού είναι αποτέλεσμα του άγχους που βιώνει στις διάφορες κοινωνικές καταστάσεις. Ωστόσο, τα περισσότερα άτομα με τραυλισμό είναι σε θέση να μιλούν καθαρά στον εαυτό τους και να τραγουδούν χωρίς να τραυλίζουν. 

Κληρονομικότητα

Γνωρίζουμε ότι οι γενετικοί παράγοντες (κληρονομικότητα) επηρεάζουν την εμφάνιση του τραυλισμού. Η προέλευση του σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ενός παιδιού αναπτύσσει τις νευρικές οδούς για την ομιλία και τον λόγο. Κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, τα παιδιά υφίστανται ραγδαία ανάπτυξη τότε είναι πιθανόν να παρατηρηθεί η έναρξη των συμπτωμάτων. Σε όλο αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, το λεξιλόγιο ενός παιδιού αυξάνεται με ταχύ ρυθμό και τα τμήματα του νευρικού συστήματος που εμπλέκονται στην ομιλία – εκείνα που επεξεργάζονται το συναίσθημα, τη γνώση και τη γλώσσα – μπορεί να παρουσιάσουν δυσκολία συντονισμού.

Ειρήνη Μίκροβα

Ειρήνη Μίκροβα

Λογοθεραπεύτρια

Με σεβασμό στον καθένα και αφοσίωση στην αγάπη και την υποστήριξη των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα κέντρο ειδικών θεραπειών. Η αρχή αυτή πραγματοποιήθηκε με συναισθηματική αφοσίωση και πίστη στη δύναμη της αγάπης για τα παιδιά. Στο ταξίδι μας, η θεραπευτική μας ομάδα συμπεριλαμβάνει λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, προσφέροντας στα παιδιά μας την απαραίτητη προσοχή και αναγνώριση των αναγκών τους.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Σας άρεσε το άρθρο μας; Εδώ θα βρείτε κι άλλα της ίδιας κατηγορίας

Καθυστέρηση λόγου και γλώσσας

Καθυστέρηση λόγου και γλώσσας

Η ηλικία κατά την οποία τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα και αρχίζουν να μιλούν μπορεί να ποικίλλει. Τα παιδιά προοδεύουν με διαφορετικούς ρυθμούς και δεν είναι πάντα εύκολο να προσδιορίσουν οι γονείς εάν το παιδί τους χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια.

Θέματα που απασχολούν τους γονείς

Θέματα που απασχολούν τους γονείς

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι γονείς συχνά ανησυχούν για την προσαρμογή του παιδιού τους στο σχολικό περιβάλλον μετά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών.

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μια διαταραχή που παρεμβαίνει στην ανάπτυξη της γλώσσας ακόμη και σε παιδιά με άριστη ακοή. Μπορεί να επηρεάσει ακόμη και παιδιά που δεν εκδηλώνουν καμία δυσκολία στην ομιλία, τη γραφή , την ανάγνωση ή την ακοή.

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Η ειδική διαπαιδαγώγηση είναι το πεδίο εκπαίδευσης που ασχολείται με την υποστήριξη παιδιών και εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι να εφαρμόσει κατάλληλες και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση…

Αυτισμός και σχολικός εκφοβισμός ή bullying

Αυτισμός και σχολικός εκφοβισμός ή bullying

Ο αντίκτυπος του σχολικού εκφοβισμού μπορεί να είναι βαθύς και εξουθενωτικός για το παιδί γι’ αυτό οι γονείς και οι δάσκαλοι πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση και να παρεμβαίνουν αν πιστεύουν πως το παιδί τους ή κάποιο άλλο παιδί στο σχολείο έχει πέσει θύμα εκφοβιστικής συμπεριφοράς. 

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Asperger και μελέτη στο σπίτι – Στρατηγικές Διαχείρισης

Μία κύρια πηγή άγχους για τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους, είναι η ικανοποιητική ολοκλήρωση της μελέτης στο σπίτι. Γιατί αυτά τα παιδιά να παρουσιάζουν…