Ο τραυλισμός ορίζεται ως μια διαταραχή λόγου που επηρεάζει τη ροή ομιλίας κατά την οποία παρουσιάζονται ακούσιες επαναλήψεις, παρατάσεις ήχων, συλλαβών, λέξεων ή φράσεων καθώς και ακούσιες σιωπηλές παύσεις. Ένα άτομο που τραυλίζει γνωρίζει τι θέλει να πει και είναι σε θέση να κάνει σκέψεις και να τις εξωτερικεύει πλήρως.

Συχνά συνοδεύεται και από μη λεκτικές συμπεριφορές όπως  συσπάσεις του προσώπου ή του σώματος. Ο τραυλισμός μπορεί να έχει αντίκτυπο στην επικοινωνία με άλλα άτομα, γεγονός που επηρεάζει συχνά την ποιότητα ζωής ενός ατόμου και τις διαπροσωπικές του σχέσεις. Ο τραυλισμός επηρεάζει άτομα όλων των ηλικιών. Εμφανίζεται συχνότερα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς αναπτύσσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Περίπου το  5%  όλων των παιδιών θα παρουσιάσουν τραυλισμό για ορισμένη περίοδο στη ζωή τους. Τα αγόρια είναι 4 φορές πιο πιθανό να τραυλίσουν από ότι τα κορίτσια. Περίπου το 75% των παιδιών ξεπερνούν τον τραυλισμό χωρίς θεραπεία.  

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Τα συμπτώματα του τραυλισμού μπορούν να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, . Ενδέχεται, μάλιστα, να είναι πιο σοβαρά όταν το πάσχον άτομο είναι αγχωμένο, κουρασμένο ή ενθουσιασμένο. Μερικά από τα πιο συχνά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Δυσκολία στη διατύπωση μιας σκέψης ή πρότασης
  • Επαναλήψεις ήχων, συλλαβών ή λέξεων
  • Επιμηκύνσεις φωνημάτων εντός μιας λέξης
  • Σύντομες παύσεις μεταξύ ήχων ή συλλαβών
  • Προσθήκη μη αναγκαίων λέξεων ή ήχων, όπως «εεε»

Αντίκτυπος τραυλισμού στα παιδιά

Η περιορισμένη ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας του παιδιού είναι αποτέλεσμα του άγχους που βιώνει στις διάφορες κοινωνικές καταστάσεις. Ωστόσο, τα περισσότερα άτομα με τραυλισμό είναι σε θέση να μιλούν καθαρά στον εαυτό τους και να τραγουδούν χωρίς να τραυλίζουν. 

Κληρονομικότητα

Γνωρίζουμε ότι οι γενετικοί παράγοντες (κληρονομικότητα) επηρεάζουν την εμφάνιση του τραυλισμού. Η προέλευση του σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ενός παιδιού αναπτύσσει τις νευρικές οδούς για την ομιλία και τον λόγο. Κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, τα παιδιά υφίστανται ραγδαία ανάπτυξη τότε είναι πιθανόν να παρατηρηθεί η έναρξη των συμπτωμάτων. Σε όλο αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, το λεξιλόγιο ενός παιδιού αυξάνεται με ταχύ ρυθμό και τα τμήματα του νευρικού συστήματος που εμπλέκονται στην ομιλία – εκείνα που επεξεργάζονται το συναίσθημα, τη γνώση και τη γλώσσα – μπορεί να παρουσιάσουν δυσκολία συντονισμού.

Ειρήνη Μίκροβα

Ειρήνη Μίκροβα

Λογοθεραπεύτρια

Με σεβασμό στον καθένα και αφοσίωση στην αγάπη και την υποστήριξη των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα κέντρο ειδικών θεραπειών. Η αρχή αυτή πραγματοποιήθηκε με συναισθηματική αφοσίωση και πίστη στη δύναμη της αγάπης για τα παιδιά. Στο ταξίδι μας, η θεραπευτική μας ομάδα συμπεριλαμβάνει λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, προσφέροντας στα παιδιά μας την απαραίτητη προσοχή και αναγνώριση των αναγκών τους.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Σας άρεσε το άρθρο μας; Εδώ θα βρείτε κι άλλα της ίδιας κατηγορίας

Συμβουλές για να μάθει το παιδί να μιλά και να επικοινωνεί σωστά

Συμβουλές για να μάθει το παιδί να μιλά και να επικοινωνεί σωστά

Τα μωρά έχουν ένα έμφυτο ενδιαφέρον για την ανθρώπινη φωνή και μια φυσική τάση να ακούν και να επικεντρώνονται όταν κάποιος μιλάει. Βασιζόμενοι στα παραπάνω μπορούμε να βοηθήσουμε…

Συμβουλές προς γονείς

Συμβουλές προς γονείς

Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου κατά την διάρκεια της γλωσσικής του ανάπτυξης; Να του μιλάτε απλά, καθαρά, αργά. Να του περιγράφεται αυτό που κάνετε όταν ασχολείσαι μαζί του. Να του μιλάμε κανονικά, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις και σωστές, ολοκληρωμένες…

Τι είναι ο Λόγος; Τι είναι η Ομιλία;

Τι είναι ο Λόγος; Τι είναι η Ομιλία;

Ο Λόγος (language) αποτελείται από κοινωνικά κοινούς κανόνες που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τα εξής: Τι σημαίνουν οι λέξεις (πχ., «αστέρι» μπορεί να αναφέρεται σε ένα φωτεινό αντικείμενο στον ουρανό τη νύχτα ή μια διασημότητα).