Συμβουλές προς γονείς

από | Λογοθεραπεία

Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου κατά την διάρκεια της γλωσσικής του ανάπτυξης;

  • Να του μιλάτε απλά, καθαρά, αργά.
  • Να του περιγράφεται αυτό που κάνετε όταν ασχολείσθαι μαζί του.
  • Να του μιλάμε κανονικά, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις και σωστές, ολοκληρωμένες προτάσεις. Όχι «μωρουδίστικη ομιλία».
  • Να το ακούτε προσεκτικά όταν σας μιλάει.
  • Να λέτε συνεχώς καινούργιες λέξεις για να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό του.
  • Εξηγήστε του τις λέξεις που δεν καταλαβαίνει.
  • Επαναλάβετε τη λέξη που δε λέει σωστά αλλά μη του ζητάτε να την επαναλαμβάνει κάθε φορά.
  • Ενθαρρύνετε το να εγκαταλείψει το μπιμπερό και την πιπίλα, εφόσον τα χρησιμοποιεί ακόμα.
  • Παροτρύνετε το να παίζει με άλλα παιδιά.
  • Προσέχετε όταν μιλάει, έχοντας πάντα στο μυαλό σας ότι η επανάληψη συλλαβών και λέξεων είναι φυσιολογική σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξής του (3-4 ετών).
  • Διαβάστε ιστορίες μαζί και διηγηθείτε τις ο ένας στον άλλον. Έτσι, ενθαρρύνετε μια θετική στάση προς την ανάγνωση και τη γλώσσα (προφορική και γραπτή). Τα παιδιά χρειάζονται το παράδειγμά σας: αφήστε τα να σας βλέπουν να διαβάζετε (3-4 ετών).
  • Δώστε την ευκαιρία να σας βοηθά στο σχεδιασμό και προγραμματισμό δραστηριοτήτων (π.χ. την προετοιμασία μιας γιορτής).
  • Επιβραβεύετε τις προσπάθειες που κάνει.
  • Συζητάτε μαζί του καθημερινά.
  • Αφήστε το να συμμετέχει σε οικογενειακές συζητήσεις.
  • Εξηγείτε στο παιδί σας καινούργιες λέξεις.
  • Τηλεόραση: Τα παιδιά αυτής της προσχολικής ηλικίας μπορούν να παρακολουθήσουν ένα ή δύο παιδικά προγράμματα την ημέρα που να μην υπερβαίνουν τη μία ώρα στο σύνολο τους.  Τα προγράμματα αυτά πρέπει να τα επιλέξουμε με προσοχή και εκτός από το να ψυχαγωγούν τα παιδιά μας θα πρέπει να έχουν κάτι να τα διδάξουν.
  • Προσπαθώ να είμαι το σωστό γλωσσικό πρότυπο για το παιδί.
  • Ποικιλία εκπαιδευτικών παιχνιδιών: OXI πολλή τηλεόραση. ΝΑΙ στα πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια όπως κουκλόσπιτο, τηλέφωνο, γκαράζ, κύβους, μπάλα, παζλ, επιτραπέζια παιχνίδια, βιβλία κ.α.
  • Συνεργασία με το σχολείο.
  • Αποφεύγουμε να ρωτούμε ερωτήσεις.
Ειρήνη Μίκροβα

Ειρήνη Μίκροβα

Λογοθεραπεύτρια

Με σεβασμό στον καθένα και αφοσίωση στην αγάπη και την υποστήριξη των παιδιών, δημιουργήσαμε ένα κέντρο ειδικών θεραπειών. Η αρχή αυτή πραγματοποιήθηκε με συναισθηματική αφοσίωση και πίστη στη δύναμη της αγάπης για τα παιδιά. Στο ταξίδι μας, η θεραπευτική μας ομάδα συμπεριλαμβάνει λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, προσφέροντας στα παιδιά μας την απαραίτητη προσοχή και αναγνώριση των αναγκών τους.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Σας άρεσε το άρθρο μας; Εδώ θα βρείτε κι άλλα της ίδιας κατηγορίας

Τί είναι ο τραυλισμός; 

Τί είναι ο τραυλισμός; 

Ο τραυλισμός ορίζεται ως μια διαταραχή λόγου που επηρεάζει τη ροή ομιλίας κατά την οποία παρουσιάζονται ακούσιες επαναλήψεις, παρατάσεις ήχων, συλλαβών, λέξεων ή φράσεων καθώς και ακούσιες σιωπηλές παύσεις.

Τι είναι ο Λόγος; Τι είναι η Ομιλία;

Τι είναι ο Λόγος; Τι είναι η Ομιλία;

Ο Λόγος (language) αποτελείται από κοινωνικά κοινούς κανόνες που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τα εξής: Τι σημαίνουν οι λέξεις (πχ., «αστέρι» μπορεί να αναφέρεται σε ένα φωτεινό αντικείμενο στον ουρανό τη νύχτα ή μια διασημότητα).